28. oktoobril Unibet Arenal toimuv võistlus-show paneb proovile maailma parimate sõitjate oskused ja külma närvi. Maailmatasemel rajameister on välja mõelnud rajaelemendid, mis viivad võistlejad kuni kaheksa meetri kõrgusele. Ühtmoodi osav tuleb olla nii kõrgetel hüpetel kui ka järskudest langustest alla sõitmises või tagarattal palgiotsalt palgiotsale liikumisel tasakaalu hoides.

Teist aastat järjest maailma parimaid trialisõitjaid Tallinnasse toov TRIXS 2023 korraldusmeeskond on võistlusradade konstrueerimisel seatud küllaltki raske ülesande ette. Et eelmise aasta võistlustrass teenis sõitjate poolt kõvasti kiidusõnu, tuleb tänavu radade ehitamisel veelgi enam pingutada, sest maailma tippmeestele ja ka publikule soovitakse pakkuda uusi positiivseid kogemusi.

Nii kutsuti rajameistriks Jordi Pascuet, sõitjakarjääri jooksul nii maailmameistrks kui ka Euroopa meistriks tulnud hispaanlane, kes praegusel ajal tegutseb MM-radade tehnilise direktorina. Tema ülesandeks MM-sarjas on kontrollida, et võistlusrajad vastaksid sõitjate klasside tasemele ja oleks ühtaegu nii piisava tehnilisusega kui ka võimalikult kõrge turvalisusega.

Unibet Arenale ehitatakse kokku seitse rada ning need paigutatakse areenile ringikujuliselt.

„On erinevad takistused erinevatest elementidest – üksteise otsa nelja meetri kõrguseks kujundatud betoonkonstruktsioonid või saunaelemendid, kus sõitjad peavad saunalt-saunale või põrandalt saunale hüppama. Väga tehniline rada on palkidest, kus osad palgid on püsti pandud ja sõitjad peavad kolme meetri kõrgusel palgi otsas tasakaalu hoidma ning ühelt takistuselt teisele hüppama,“ kirjeldab TRIXS 2023-l publikule pakutavat vaatemängu võistluse korraldaja ning rajamestri abi Kaido Somelar.

Erilise elamuse annab ka paralleelvõistlus, kus võistlejad sõidavad mees-mehe vastu. „See on hästi tempokas, nõuab väga head osavust ja tehnikat, et see kiiresti läbida. Lõppeb see rada 5 meetri kõrguse hüppega,“ kirjeldab Somelar. Mõistagi võidab see, kes läbib tehnilise raja kiiremini.

Kolme- ja viiemeetrikõrgused takistused ei osutu tänavu siiski ülempiiriks, sest leidub ka radu, mis viivad võistlejad seitsme- ja kaheksa meetri kõrgusele Unibet Arena lae alla.

„Nendel radadel on väga oluline ka meeskonnatöö ehk võistleja ja minder’i vaheline tegevus,“ tõdeb Somelar ja selgitab: „Minder on eestikeeli võistleja abistaja võistlusel. Tal peab olema seljas täpselt samasugune varustus, nagu on sõitjal – saapad, kaitsmed, kiiver ja kindad. Tema on see, kes eriti keeruliste takistuste juures turvab võistlejat, üldjuhul püüab ratast, et see ei lendaks kas võistlejale endale peale või ohtlikult mõnes muus suunas.“

TRIXS 2023 piletid on müügis piletitasku.ee keskkonnas, Unibet Arena uksed avatakse pealtvaatajatele 28. oktoobri õhtul kell 15:30, tsiklid asuvad starti kell 17:00.